ATRAG Iasi

"Ori gasim un drum, ori facem unul"

Graiul neamului...

La data de 30.10.2009 se împlinesc 17 ani de la trecerea în nefiinţă a celebrului cuplu Ion şi Doina Aldea-Teodorovici. Aceştia au fost promotorii românismului într-o Basarabie lipsită de spirit, secătuită şi sărăcită. Soţii Teodorovici – români din Basarabia - au militat pentru unirea Basarabiei cu România, imediat după revoluţie au început activ propaganda pentru unire şi pentru introducerea limbii române în Basarabia. Dacă astăzi se învaţă în limba română şi dacă alfabetul latin a fost reintrodus în Basarabia este în parte meritul lor. Soţii Teodorovici au fost cei care au cântat după 1989 despre Eminescu (domnul Eminescu - cum îl numeau ei) şi astfel l-au reintrodus în cultura basarabeană ca pe o comoară pierdută şi regăsită. Glasul celor doi (care reuşise să anime atât de mult pe românii basarabeni şi sa obţină atâtea victorii politice) a trebuit să fie curmat... Astfel în noaptea de 29/30 octombrie 1992 au fost asasinaţi.
Păstrarea memoriei acestor mari artişti este de datoria noastră, prin aceasta exprimându-ne solidaritatea cu ideile şi valorile promovate de ei. Prin acest eveniment se doreşte a promova spiritul naţional şi aprecierea la justa valoare a eforturile depuse de Ion şi Doina Aldea-Teodorovici pentru „floarea de latinitate”.


Vă aşteptăm vineri, 30 octombrie, în Parcul Voievozilor, la ora 18.00 cu câte o floare şi o lumânare pentru a comemora cu un minut de reculegere trecerea în nefiinţă a artiştilor.

6 comentarii:

Mariana S. (chiar dacă membru ATRAG la ceva atât de reuşit nu m-am aşteptat!!) spunea...

Cea mai frumoasă seară pe care am avut-o în ultimul timp!!! Cu glas tremurând şi ochi sclipitori de plăcere!!! Am ieşit cu totul alţi oameni de la această seară, cu alte gânduri, decât când am intrat. E prea frumoasă cultura noastră. Chitariştii îs cei mai bravo : şi fetele şi băieţii...da' baiatu (care mai târziu am aflat cum îl cheamă şi am să ţin minte toată viaţa) - Mihai... un respect aparte. Vorbeam cu colegele de cameră mai apoi că ar putea cuceri orice fată (eu am prieten...nu credeţi ceva...eu bat spre adevăratul talent al omului). Organizatorii activi bravo!!! Tare frumos, tare bravo...nici nu ştiu cum să-mi exprim adevăratele impresii : bravo-bravo-bravo!!!

30 octombrie 2009 la 22:18  
Anonim spunea...

Am avut emotii mari, mai ales ca am schimbat planurile pe ultima 100 de metri,cu toate ca am ucis multi neuroni la sfarsit an vazut 150 de oameni cu alti ochi,cu ochi mai buni...despre Mishanea un respect aparte o facut un spectacol frumos...Multumesc la toata echipa ATRAG!!!

31 octombrie 2009 la 15:26  
Anonim spunea...

am fost si eu acolo in acea seara minunata,si a fost minunata datorita acelor baieti a acelor fete care neau adus aminte de valorile noastre nationale, pentru ca Doina si Ion sunt personalitati cara au marcat istoria care au stiut sa uneasca cele doua maluri ale prutului! un moment foarte emotionant a fost discursul domnului profesor, trecea rece prin mine cand auzeam vorbele spuse de el!Am ramas surprin ca aprope toti cei prezenti in sala cantau aceste piese frumoase ce ne-au fost lasate de marii artisti!Bravo ATRAG, bravo tuturor care au organizat acest eveniment! Bravo studenti basarabeni!!!

1 noiembrie 2009 la 00:51  
basarabean spunea...

imi pare rau ca nu am fost si eu.as vrea sa aflu daca pot vizualiza, daca ati filmat. din cite inteleg, a fost super. pacat ca ne despart granitele si nu pot fi si eu la iasi

3 noiembrie 2009 la 19:32  
basarabean spunea...

asteptam un raspuns: cum as putea vedea , daca ati filmat , cum a fost acolo...

6 noiembrie 2009 la 00:23  
ATRAG spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=qcI4J25OuIU , sorry de intirziere

6 noiembrie 2009 la 10:52